Skip to main content

View Diary: Follow. The. Olympics. Money. Bain+Romney 1999-2001 (198 comments)

Comment Preferences

  •  That's the Romney/Bain answer, yes. (11+ / 0-)

    As the Boston Globe, TPM, Washington Post et all have documented, the Romney/Bain answer does not appear to be the final word in the matter.

    •  and that are contested by (0+ / 0-)

      Factcheck.org

      http://factcheck.org/...

      and that article notes others who find no evidence that Romeny was dishonest

      ■Fortune’s Dan Primack — who covers Wall Street “deals and dealmakers” — addressed the Mother Jones reporting in a July 2 article that came to the same conclusion we do. Primack’s more recent reporting we’ve already noted.
      ■The Washington Post‘s Fact Checker, Glenn Kessler, rebutted the Boston Globe story in a July 12 piece. “Just because you are listed as an owner of shares does not mean you have a managerial role,” Kessler writes. We agree.
      ■Before the Globe story broke, the Columbia Journalism Review’s Brendan Nyhan stated: “[T]he specific cases cited by the Obama campaign largely concern actions taken by those companies during a period in which Romney was not making operational decisions at the firm. Journalists must be clear about this distinction.” After the Globe story, CJR’s Greg Marx wrote “there’s less new in the Globe article than the attention it has drawn suggests.”
      ■ABC News’ Devin Dwyer reported July 12, after the Globe‘s story appeared: “Team Obama does not provide any specific evidence to back up claims that Romney was actively managing Bain between 1999 and 2002.”

Subscribe or Donate to support Daily Kos.

Click here for the mobile view of the site